Zdrowe przekąski jak z cateringu

Proste i szybkie w wykonaniu przekąski cateringowe to bardzo dobry sposób na smakołyki dla gości. Gdy organizujesz domówkę lub rodzinne przyjęcie, zadbaj nie tylko o odpowiednią atmosferę, ale i o ciekawe menu! Możesz przygotować zdrowe, a jednocześnie smaczne przekąski, których podstawką są owoce, warzywa, pełnoziarniste pieczywo i domowe pasty kanapkowe. Takie przepisy nie są wcale trudne do wykonania, a dostarczają organizmowi wielu cennych składników odżywczych.

Plasterki jabłek zamiast chleba

Zamiast zwykłych kanapek przygotowanych na bagietce lub na kromkach chleba, możesz przygotować „zdrowe kanapeczki” z jabłek. Z paru jabłek usuń gniazda nasienne i pokrój je na okrągłe plasterki. Każdy plasterek posmaruj masłem orzechowym, posyp szczyptą cynamonu, posiekanymi orzechami, sezamem, nasionami chia, a nawet rodzynkami. Możesz wykorzystać także inne składniki do posypki: wiórki kokosowe, jagody goji, prażone migdały i ziarna słonecznika.

Wafle ryżowe w wersji wytrawnej

Dobrą podstawą do przygotowania lekkich kanapeczek są także wafle ryżowe. Dostępne w większej i mniejszej wersji. Każdego wafla ryżowego posmaruj domową pastą warzywną, rozgniecionym awokado lub hummusem. Na wierzchu ułóż plasterki ogórka, pomidora i listki sałaty. Takie chrupkie, zdrowe smakołyki powinny zniknąć w mgnieniu oka! Możesz przygotować również wersję na słodko – z masłem orzechowym, miodem lub dżemem.

Owoce zanurzone w czekoladzie

Owoce zanurzone w roztopionej czekoladzie i nadziane na patyczek do szaszłyka to prawdziwy smakołyk! Przygotuj truskawki, kawałki banana, plasterki jabłek i gruszek. W kąpieli wodnej rozpuść gorzką czekoladę, w owoce powbijaj wykałaczki i ostrożnie zanurzaj w polewie.

Poczekaj, aż czekolada zastygnie. Zanim podasz je gościom, włóż owoce do lodówki, by czekolada nie zaczęła się rozpuszczać.

Popcorn na słodko

Czy wiesz, że popcorn nie jest wcale taki zły! Pod warunkiem, że nie zostanie przygotowany na zbyt dużej ilości oleju i oblany zbyt dużą ilością masła. Popcorn możesz skropić rozpuszczoną gorzką czekoladą. Poczekaj, aż czekolada zastygnie i zaserwuj taką przekąskę swoim gościom!

Faszerowane papryki

Papryki faszerowane kawałkami warzyw i hummusem to nie tylko zdrowe, ale i sycące przekąski! Na pewno spełnią oczekiwania głodomorów! Z każdej papryki wytnij kilka plasterków o kształcie łódeczki, nadziej je hummusem i kawałkami warzyw – pomidorkiem, ogórkiem kiszonym, selerem naciowym. Wszystko posyp solą, pieprzem i suszonymi ziołami prowansalskimi. Takie przekąski możesz podawać „na surowo” lub przez chwilę zapiec w piekarniku.

Domowe sushi

Sushi przygotowane we własnym domu to wcale nie taka trudna sztuka! Wystarczą odpowiednie składniki, które znajdziesz w specjalnych sklepach z azjatycką żywnością lub w supermarketach z odpowiednimi stoiskami. Bardzo ważne jest dobre przygotowanie ryżu do sushi. Ugotuj go w małym rondelku i wymieszaj z marynatą (ocet ryżowy, cukier, sos sojowy). Na specjalnej macie rozłóż płat wodorostów nori, ułóż na nim ugotowany ryż, a na samym środku kawałki świeżego ogórka lub wędzonego łososia. Zacznij zwijać płat nori wraz ze wszystkimi składnikami. Pokrój na mniejsze części. Serwuj z marynowanym imbirem, sosem sojowym i wasabi! .